Napjaink a szellemi alkotások területén hasonló folyamatok zajlanak le, mint a nyugati piacgazdaságokban a múlt század második felében, amikor már nem a termék előállítás lett a marketing fő kihívása, hanem az előállított termék értékesítése. Ez a helyzet különösen nagy kihívást jelent az alapkutatásban érdekeltek – így például az egyetemek – számára.
Az elmúlt évtizedekben az egyetemek kutatáshasznosítási tevékenysége egyre nagyobb figyelmet kapott. Annak ellenére, hogy az egyetemi kutatók szerepe meghatározó a folyamatban, csak kevesen foglalkoztak eddig elvárásaikkal és motivációikkal a folyamat során, miközben az üzleti szempontok alkalmazása esetleg negatív hatással is lehet a felfedező kutatásra vagy oktatásra.
A hagyományos tudásmenedzsment kihívója és egyúttal metaszintje a tudáskormányzás holisztikus nézőpontja, amely számtalan korábbi, épp formálódó és jövő-orientált diskurzust épít újra vagy épp présel új fogalmi öntőformákba.
A megújult weboldalon megtalálhatóak kutatási témáinkhoz kapcsolódó publikációk, beszámolók, valamint azok a kutatási területek, amelyekhez kapcsolódóan várjuk együttműködő partnerek jelentkezését!
Szegedi Tudományegyetem
Interdiszciplináris Tudásmenedzsment Kutatócsoport
6720 Szeged, Dugonics tér 13.